Želite da iskoristite društvene mreže za povećanje prodaje?

Izrada web sajta, izrada web sajtova, web dizajn, internet marketing, online marketing, društvene mreže, internet prodavnica, SEO optimizacija

Jednostavno je: prestanite da prodajete na njima.

Društvene mreže ne služe prodaji, ali se zahvaljujući njima može povećati prodaja. Da biste imali uspešne naloga ne društvenim mrežama morate se ponašati društveno, i prihvatiti načine komunikacije i pravila svake od njih posebno. Da biste povećali prodaju uz pomoć Facebooka i ostalih društvenih mreža, ne smete na njih gledati kao prodajni kanal.

Društvene mreže su besplatne za korišćenje, i spadaju u jeftine načine promocije, a jedine nude pravu dvosmernu komunikaciju sa potrošačima. Međutim, ovde je potrebno naglasiti da to što je besplatno napraviti stranicu na Facebooku ne znači da ulaganja nema, niti da vođenje naloga ne košta ništa – za više informacija pogledajte tekst o tome šta sve podrazumeva vođenje naloga na društvenim mrežama.

Sve počinje od vašeg brenda (proizvoda, usluge, firme). Šta je to što on predstavlja? Kome se obraća? Na koji način i kroz koje kanale je to najbolje raditi? Pitanje koje pravi razliku između proizvoda i brenda je osim zadovoljenja žeđi, šta vaša voda još nudi tržištu? Da bolje razumete ovo pitanje, odgovorićemo na njega u ime Apple kompanije: osim što nudimo telefone i računare, nudimo naprednu tehnologiju, neprestane inovacije i besprekoran dizajn. U slučaju vode iz našeg primera, bilo bi to ovako: Evian voda ne utoljava žeđ, ona vam donosi svežinu alpskog izvora starog stotine miliona godina.

Dobro osmišljena i kvalitetno izvedena online prodavnica je preduslov svake uspešne online prodaje. Neće vam pomoći ni najbolji marketing na društvenim mrežama niti internetu uopšte ukoliko dovedete kupce na svoju stranicu, a oni na njoj ne mogu da se snađu. Detaljnije o ovoj temi pročitajte u tekstu o obaveznim elementima online prodavnice.

Da biste imali uspešan nastup na društvenim mrežama koji, na kraju, vodi povećanju prodaje, morate se pokazati (dokazati!) kao ekspert. Korisnici društvenih mreža vas moraju videti kao rešenje svojih problema, kao neophodnu pomoć, kao nekoga kome će uvek moći da se obrate u važnim situacijama. Budite tamo gde korisnici društvenih mreža traže pomoć – u Facebook grupama, na forumima. Odgovarajte na njihova pitanja, pomozite im da reše nedoumice i naprave dobar izbor. Time pokazujete da “znate znanje”, i tako stičete poverenje. Kada vam neko veruje, lakše će se odlučiti da vam da novac. Ovo je, dakle, način kako se zaista prodaje preko društvenih mreža.

Dobar primer kako jedna mala firma koristi prednosti društvenih mreža u svom poslovanju je Nuca Nuhanović sa svojim Autoservisom Meda. Svojim pristustvom na društvenim mrežama, pre svega Twitterom, od 2012. godine na ovamo dobio je verne kupce koji mu se vraćaju.

Od društvenih mreža nemojte očekivati masovnost kakvu imaju, recimo, oglasi na televiziji, ali postoji veća šansa da ćete putem njih dobiti verne kupce. Odani kupci su skloniji tome da potroše više novca, nego oni koji kupuju prvi put. Važna tema povećanja prodaje jeste upravo povećanje odanih potrošača, a više o toj temi čitajte u tekstu o marketingu zasnovanom na odanosti.

Za kraj, ukoliko smatrate da sve ovo zahteva previše posla i vremena koje nemate na raspolaganju, dobro je znati i da ne morate biti na društvenim mrežama da biste imali uspešan posao. Ako je vaš proizvod ili usluga nesumnjivog kvaliteta, ističe se među konkurentskim proizvodima, lako je dostupna, a teško se kopira, vama oglašavanje skoro da i nije potrebno

Share

Оставите одговор

Free WordPress Themes